Snabb Gryta för den late

Jag anklagar inte någon för att vara lat nu, men jag är lat. Så när jag är lat så tenderar jag att inte vilja laga mat men om jag måste så ska det gå snabbt men ändå vara nyttigt. Så därför är den här rätten så himla bra, det tar kanske 15 minuter med förberedelser och tillagning tills att maten är klar. Sen så kan man anpassa den för de som är vegetarianer genom att byta ut kycklingen till bönor gärna kidney eller kanske Oumphs stripes bitar (texturen på den är nästan som kyckling för den som bryr sig om det). Använder man Oumph så rekommenderar jag att man steker det först och kryddar på rätt mycket med salt, peppar och vitlökspulver. Använder man bönor sköljer man dem noga sen så är det bäst att ha i det samtidgt som kikärtorna. 
 
Nu till receptet då

1 st kyckling filé strimlad
1/2 rödlök som är hackad
1 paket kikärtor
1 sötpotatis skurna i små kuber
1 burk tomatsås med smak av oliver (passerade tomater går också bra men man får krydda på lite extra)
1 tsk Sriracha (Hemligheten som gör alla rätter godare!!)
1/2 tsk vitlökspulver
salt och peppar
oregano 
smör för stekning
 
Tillagning

Bryn kycklingen tills den får lite färg sedan tillsätter du rödlöken. Krydda med vitlökspulver och tillsätt sötpotatisen, låt det steka ihop tills det får lite färg. Sedan har du i tomatsåsen, kikärtorna, sriracha och rör ihop och låt koka ihop. Sedan får du ha i kryddor och låta det koka tills sötpotatisen kokar och sedan är det redo att ätas. Toppa det hela med oregano så smakar det mumma! Servera det antingen tillsammans med bulgur eller råris eller kör som jag utan. 

 
Visst var det enkelt? Ja, man ska göra matlagning enkelt för sig. Hoppas ni prövar det.