Gräddstuvad Pyttipanna

 
Idag blir nog den sista ordentliga måltiden som jag lagar här hemma i lägenheten. Det fick bli något enkelt eftersom jag har storstädat mitt pentry så då kände jag inte för att smutsa ner det så himla mycket. Speciellt när man har suttit och skrubbat rent spisen, ugnen samt rengjort fläkten. Så jag lagade Gräddstuva Pyttipanna, det är en favorit här hemma och är super enkelt att laga. Idag lagade jag inte det från grunden men det har jag gjort flera gånger tidigare. Det jag gjorde idag använde jag Oxpytt eftersom det är större bitar men när man gör hemlagad pyttipanna blir det självklart godast. Det blir super gott om man bara gör det med rotfrukter som man gillar så som sötpotatis. 

För er som vill göra det från grunden använder ni
Sötpotatis, potatis, morötter, palsternacka, rödbetor och tärnar det i små fina tärningar. Ni får anpassa mängden beroende på hur mycket ni vill ha själva. 
Fläsk/kyckling som ni stekt dagen innan och inte vet vad ni ska göra med, rester är ju bäst! Samma här i små tärningar.
2 1/2 - 3 dl grädde
Hackad persilja
Salt och peppar
 
Ägg för den som vill och rödbetor till servering

Det enda man behöver göra är att steka ihop allt och sedan ha i grädden och persiljan. Glöm inte krydda. Så är det i princip klart. 
 
 

Hoppas ni prövar det, nu ska jag packa vidare!